Resum de l’entrevista a l’espai “L’entrevista” de Catalunya Informació

Incidències Rodalies

A rodalies n’hi va haver tres incidències, una relativament greu amb dos trens interromputs al túnel. Està pendent d’aclarir quina és la causa concreta. Hem avançat en el treball de coordinació amb Renfe i Adif i s’han fet a la idea que ha estat una circumstància greu, que va generar dèficit d’informació. En el temps de resolució de la incidencia s’ha avançat molt.  Hi ha hagut les altres dues un tren interromput a l’Hospitalet perquè es va desviar a una via que no debia i la caiguda de tensió de la subestació elèctrica del Maresme. Aquí sí que la informació va funcionar millor i es va reprendre la normalitat en temps relatiu. Després d’aquesta incidència va quedar clar que Renfe assumiria la responsabilitat, amb la Devolució express, que penalitza Renfe cada vegada que no arriba a l’hora.

Alguna actuació concreta després de les incidències?

No més enllà de què és evident que Renfe i Adif han d’assumir les deficiències de la infraestructura que venen de temps. Hi ha 40 estacions en obres per acollir trens més llargs a andanes i millorar els PMR i mesures de seguretat. Els efectes d’això encara trigaran a notar-se. En la taula de coordinació, Renfe i Adif van rebre un toc d’atenció i van constatar que hi ha camí per recórrer en el tema de informació i atenció al client.

Els usuaris van sentir com un tornar-hi a ser,  una certa decepció?

Jo em posaria al seu costat, però en termes globals han percebut certes millores en neteja, informació, resposta del sistema. Incidències com les de la setmana passada no són suficients per tombar el que s’està fent darrerament per millorar el servei. Vull recordar la normalitat i l’èxit del tall de l’estació de Sant Andreu i la represa del servei una semana abans de l’anunciat, d’acord amb l’inici de les escoles aquest any, més aviat que altres anys.

Vaga general – serveis mínims

Crec que sí que es garanteix el dret a desplaçar-se. Deixen penjats els desplaçaments de mitjana distància  i regionals. Li he plantejat a la Secretaria d’Estat a treball. Demà podrem tractar aquest tema.

Catalunya no s’ha passat amb serveis minims?

Ha reprès la formula tradicional. Es buscaran alternatives amb transport en autobús, perque pugui haver-hi alternatives. Ens trobem en situació de dret a vaga i dret a treballar. Això passa per complir els serveis mínims i que qui vulgui treballar no es trobi amb piquets. Crec que la pau social està garantida durant la vaga, tot i que els mateixos sindicats et diuen que en la dinàmica de la jornada no sempre ho poden controlar tot.

Balanç de Govern

El tripartit ha complert el Pla de govern fixat. Una fórmula de govern de coalició, que no sempre és bona, ha assolit el conjunt dels objectius inicials. Catalunya necessita un govern que prengui decisions amb  fermesa i lideratge per contrarrestar i neutralitzar els efectes de l’Estatut, per desenvolupar el pacte estatutari,  fer revisió del pacte constitucional, transformació del senat i una posició optimista i no de rebuig permanent. D’aquí a pocs dies inaugurem el nou pont entre Sant Jaume d’Enveja i Deltebre, amb el president Montilla. Ningú no creia que es podria fer, i ara està acabat. Dijous els dos pobles es donaran la mà.

Balanç negatiu?

Bé en aquest cas sempre hi ha alguna cosa que manca, la manca de desplegament de l’Estatut, els efectes de la crisi…però si el got està més ple que buit, tenim l’ogligació que la gent es fixi en el 90% de ple.

Si voleu escoltar-la cliqueu aquí.